על שמנים ושומנים

אחת הדרכים הטובות להתכונן לחורף היא השימוש בשמנים ושומנים, הם משמנים את הרקמות  ועוזרים לנו להתגונן מפני הקור והרטיבות.

לא כל השמנים והשומנים שווים, ישנם שמנים מתועשים מאוד שעוברים תהליכים רבים עד שמגיעים למדף הצרכן . אלו הם שימני הטרנס. שמן הטראנס הוא שמן צמחי שעבר תהליכי שינוי צורה זהו שמן מסוכן ורעיל ביותר לגוף שלנו. הוא עמיד  מאוד ולכן מאריך את חיי המדף של מוצרים רבים.
שומן הטרנס מעלה סיכוי למחלות רבות בהן מחלות לב, סרטן, סכרת 2 ודלקות, כמו כן עלול לגרום לירידה בתפקודי המוח במיוחד אצל ילדים.
את שומן הטראנס ניתן למצוא במוצרים מתועשים רבים כמו מרגרינה, קרקרים, צ'יפס, אוכל מהיר הכנה, ממתקים, שוקולד למריחה, דגני בוקר, במאפים ובצקים רבים כדוגמת מלווח ,ג'חנון, בורקס.

לעומת שומן הטראנס, שמנים ממזונות צמחיים שלמים ובאיכות גבוהה יכולים לאזן את המטבוליזם שלנו,
את המערכת ההורמונאלית, להזין את העור, השיער, הציפורניים ולשמור על גמישות הגוף.
אנו זקוקים לשומן כדי לשמור על האברים הפנימיים ,לבידוד הגנה וליצירת תהליכים בריאים בגופינו.    
אחוז בריא של שומן איכותי בארוחה, משביע ומשאיר הרגשה אנרגטית, חמימות וסיפוק.

השמנים המומלצים לשימוש הם שמנים ממקור צמחי איכותי ורצוי להקפיד על שמן מכבישה קרה, שלא חומם והפך למחומצן ומזיק.
שמנים אלו עשירים בחומצות שומן הכרחיות אומגה 3 ,6 .

שמנים מומלצים לשימוש ביתי

לאפיה ובישול: שמן קוקוס, גהי (חמאה מזוככת) שמנים אלה עמידים יותר לחמצון וקלקול ולכן לא מזיקים גם לאחר בישול ואפיה

להקפצה קלה ולטיבול: שמן זית שעשיר מאוד בחומצות שומן חד בלתי רוויות מונע מחלות לב ומוריד את רמת הכולסטרול הרע.

לטיבול קר ולשימוש מידי: שמן זרעי פשתן, אגוזי מלך, שומשום.
אלו שמנים רגישים יותר, במיוחד שמן זרעי הפשתן שמתחמצן במהירות גבוהה

אבוקדו, זיתים, טחינה וקוקוס הם מקור שומן מצוין ומומלץ לשימוש

כשבוחרים שמנים כדאי לבחור שמנים אורגניים ואיכותיים שאימא אדמה יצרה  ואנחנו רק "סחטנו" בלי חימום והתערבות מיותרת.

צריכת שמן בכמות סבירה תומכת בתהליכי הגוף ולכן מסייעת באיזון המשקל.

דוגמא למתכון נפלא, מזין וטעים עם אבוקדו שעשיר בחומצות שומן טובות, ויטמין E  והכי חשוב אהוב גם על ילדים: גוואקמולי.

Share Button
פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>