תבשיל עדשים

כמשפחה טבעונית עדשים הם חלק בלתי פרד מהתפריט השבועי שלנו. זהו מתכון פשוט וקל מאוד להכנה.
כדאי מאוד להנביט את עדשים לפני שמבשלים ואוכלים אותן כדי לאפשר לגוף לקבל את כל המינרלים שיש בהן וכן כדי להקל על העיכול. בזמן ההנבטה החלבון בקטניות הופך לחומצות אמינו ובכך "חוסך" למערכת העיכול עבודה רבה, ומונע גזים ונפיחות בבטן. החומצה הפיטית שקיימת בקטנייה נעלמת והמינרלים, שהיא מונעת את ספיגתם, הופכים זמינים ויעילים עבורנו.

עדשים

חומרים:

1 כוס עדשים שחורות מונבטות
בצל סגול קטן 
3 עגבניות בשלות
חופן כוסברה
שן שום קטנה (לא חובה)
פפריקה מתוקה, חוואג' לבישול, נגיעת צ'ילי-רק למי שאין בעיות במערכת העיכול וכמון.

הכנה:

לאדות את הבצל על מים (או לקרמל אותו על אדים למי שיודע. ולמי שלא אלמד לעשות זאת בסדנת הבישול הקרובה שלי)
להוסיף את העדשים ולכסות במים.
להביא לרתיחה ולהוריד לאש קטנה
להוסיף תבלינים לפי הטעם (לא להגזים) :-)
לבשל עד שהעדשים רכות 
להוריד מהאש ולקרר מעט
בינתיים להעביר למעבד מזון את העגבניות, השום והכוסברה.
לעבד מעט כדי שיהיו עדיין חתיכות גסות.
להעביר את תערובת העגבניות לסיר העדשים ולערבב.
להוסיף מלח למי שצריך (כמובן רצוי בלי)
ולהגיש חם או קר
בתאבון

Share Button
פורסם בקטגוריה מנות עיקריות, מתכונים, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>