כללים אכילה נכונה

כדאי לשמור על כמה עקרונות בסיסיים כאשר אנחנו אוכלים, שמירה על העקרונות הללו תעזור לשפר מאוד את המצב הבריאותי , תתרום לתחושה כללית ותבוא לידי ביטוי במשקל גוף נכון.
1.ללעוס היטב את המזון שנכנס לגופינו-לעיסה איכותית תעזור בפירוק מיטבי של המזון לחלקים קטנים מאוד ובכך תשפר את יכולת העיכול במערכת העיכול שלנו. לעיסה טובה תוריד את כמות המזון אותו נכניס לגופינו
2. לאכול אך ורק כשרעבים באמת-בין הארוחות או כאשר אנחנו לא מרגישים רעב אמתי(רעב אמתי לא מופיע משעמום או עייפות או מצב רוח מסוים אלא הוא תוצאה של צורך אמתי בחומרי הזנה לגוף.
3.אין לשתות בזמן האוכל-השתייה מגדילה את נפח הקיבה וכן מדללת את מיצי העיכול, כמו כן גורמת ,ליציאה מהירה יותר של תכולת הקיבה, לפני שהספיקה להתעכל כראוי ומעלה את הקושי לשבוע בשל היציאה המהירה יותר של תכולת הקיבה. 
4.כדאי להימנע מאכילה בשעה מאוחרת- מערכת העיכול לא מעכלת מזון בצורה טובה בשעה מאוחרת. הגוף מכין את עצמו לזמן שינה ומזון עלול להיתקע  במערכת העיכול ולתסוס בתוכה.
רצוי לאכול ארוחת ערב לא יאוחר משבע בקיץ ומשש בחורף. אם יש צורך במזון נוסף לאחר מכן ניתן לאכול פרי
5. לא לאכול בזמן מצוקה או מחלה-בזמן מחלה הגוף מפנה את האנרגיה לריפוי כאשר אנו אוכלים בזמן זה אנו יוצרים עומס רב על המערכות ובכך מורידים את יכולת ההחלמה הטבעית של הגוף.
6. לאכול מזון בטמפרטורה נעימה-לפני שמכניסים אוכל לפה כדאי לגעת בו עם האצבעות לוודא שהוא נעים למגע . מזון שלא נעים לנו למגע וודאי יהיה לא נעים לרקמות הפנימיות שלנו. מזונות בטמפרטורות קיצוניות חמים או קרים מידי גורמים לנזק .מזון חם מידי "מבשל" את החניכיים ומזון קר מידי עלול לעכב פעילות אנזימטית שחשובה לעיכול.
7.להימנע מאכילה לפני מאמץ פיזי או נפשי

Share Button
פורסם בקטגוריה כללי, מאמרים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>